Wednesday, March 9, 2011

busy=muntah hijau!

disebabkan sekarang musim final exam..hidop aku makin bertambah sibuk,aku hanya dikelilingi buku2 yg selalu menyerabutkan kepala..
adoi!sangat2 tension wat masa sekarang.
.sampai aku nk makan pon kena set masa..(bajet bz giler r)hehe.
apa yang ada dalam kepala aku sekarang..timbunan buku2 yg sangat menggerunkan..kadang2 tengok mcm gunung everest..tinggi giler!(hohoho)
lebih kurang cmniela tinggi..=,=

banyak lagi yang belum khatam..agak2 mcm xsempat..xpasal2 nanti aku ikot cara terbaik kawan aku bg..
dia cakap..untuk bg ingat semua apa yang kita baca!
rendam serta rebus semua nota2 penting subjek berkaitan..
biarkan airnya sejuk,kemudian minum 7 hari 7 malam sampai hari peperiksaan..
aku rasa,kalau aku xkhurafat..da lama aku buat menatang nie..(haha)
nasib lagi aku masih waras!boleh pikir lagi qada' qadarnya..
disebabkan minggu peperiksaan adalah satu minggu yang paling memenatkan..dan,nak dijadikan crita..ada yang  study sampai produced cecair..hahaha
cecair apa??

muntah hijau...kluaq abeh apa yg makan 10 hari lepas..(yuckk!)
but,no wonderla kalau ada yang muntah hijau tue..bak kata orang..muntah ijau tu kira dah tahap khatam semua dah laa..
(aku blom muntah hijau,so blom khatam semua lagi la,,adoi!)
tu ok lagi..
ha!ada yang aku tengok dah macam orang gila pon ada..cakap sorang2..(bukan dia gila,dia dok hafal sebenaqnya,hehe)
satu lagi,hari tue,aku nampak sorang perempuan nie dok menari sorang2 tengah padang..fuhh!punyala mantap dia menari..lenggok sana,lenggok sini..pas2 cakap sorang2...sekali tngok da mcm lady gaga..perghh!..tp dua kali tengok nampakla macam diri dia..hehe
semua sebab demam exam,bygkanla..sampai sanggup jadi lady gaga kat tengah-tengah padang.

mcm nie ha,gaya dia..

.(nk lepas tension kot)tp,orang still tengok pelik kn..hehe(biaq pi la kt dia)
tue pasal menari..xtengok lagi pasal tido atas koridor tingkat 10!
tinggi la actually(gmbr hiasan)mcm niela lebih kurang..

aduhh..nak bunuh diri ke hapa!(alahai)
nak dijadikan storyla kan,time tue aku tengah study dengan kawan aku sorang nie(aku pon tingkat 10 gak)..kitaorang study btol2 depan koridor..(nak dapat pengcahayaan yang cukup la katakan)..
tiba2 aku dengar bunyi dengkur..sapa?
terkejut jugak aku..xpasal2(xkn hantu kot?Yassin kat sebelah jer..)
sekali aku panggung..aku nampak kawan aku yang study sekali dengan aku tadi..tido atas koridor!(mak ai,dia bajet rendah ke hapa tempat tue)
aku gelabah bewak(org kedah ckp,gelabah biawak,hehe)tengok dia..relax nak mati..
minah nie agaknya xtakot jatoh kot(adoi!)
taw tak bila aku kejut dia,dia cakap apa..

aku: mek(bukan nama sebenar) turunla,giler r ko tonggek kt atas koridor nie..nk bunuh diri kew?
skali dia jawab..
mek: ko nampak x tilam nie empuk punya..ko suruh aku turun tido bawah(giler?)
aku: woi!minah,bukan atas tilam ko tido..atas neraka namanya!
mek: neraka?ko mimpi ea?bongok!
aku: memang senget r minah nie,mamai xtentu pasal..(sakit dowh hati aku,walaupun aku risaw)
mek: sal kau tarik2 aku nie?
aku: hei!ko taw tak,ko tido atas koridor bukan tilam!sengal2!(sakit giler hati aku)
taw x pas tu dia cakap apa..
mek: ko g men jauh2,,kalau x aku terjun!(mak ai,luruh jantung aku dengar)
tiba2..aku rasa sejuk semacam jaa...ishh,sah2 mek ni kencing malam..xpasal aku dapat tempias..
aku: ko kencing ea?
mek:bongok!bngonla...dah subuh gajah wei..
aku:huh?(wat muka xleh blah terkejut)

###@@@@*****@@@@###?????@@##

Astagfirullah hal azim..
rupa-rupanya,aku tertido depan koridor tue..sampai pg(ish2)..
abeh semalam yang mek tido atas koridor tue pehal?
adoi!aku mimpi jaa..(fuhh,nasib baik bukan btol2,kalau x nahas aku)xpasal2 kena tuduh membunuh..wu3(mintak simpang)
hohoho..tuela pasal,orang cakap sebelum tido basoh kaki!tido di tempat yang btol..bukan atas lantai..hadoi!=,=
xpasal-pasal mimpi pelik-pelik..mau x nya..tido depan pintu bilik!
nie semua sebab konon nk study laa..sampai tertido pon xsedar..ish2

okey,sekarang dah tiba masa untuk aku sambung panjat gunung everest!(sambung study la 2)
berhenti sampai sini dulu..

p/s:study2 jugak..ingt!rehatkan sama diri tue,kalau x..xpasal2 orang cop jadi orang gila..
so,study smart,not study hard!
senyum slalu..:)






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter