Friday, June 24, 2011

peninglaa.


kenapa semua perkara dalam hidup nie perlu ada decision?
kenapa dan kenapa.
saya sangatla bermasalah nak buat decision.
sangat bermasalah nak tentukan hala tuju sendiri.
kenapa dan kenapa jadi begini.
saya bukan anak manja pon.
saya dari form 1 sampai form 5.
tinggal kat asrama taw.
mana selalu dengan family sangat.
tapi,bila bab kena buat keputusan.
saya failed.
saya xpandai,saya xda skill dan saya xreti langsung..
sebab saya xpernah buat keputusan sendiri.
semua bergantung pada family.
bagi saya semua benda family kena tahu.
so family first.
family la yang tentukan kemana saya,dimana saya,siapa saya.
saya just follow the flow.
tapi,bila saya pikir balik..
saya salah.
sepatotnya dari awal saya kena belajar berdikari
dan baru saya sedar sekarang.
budak asrama xsemestinya berdikari sepenuhnya.
mugkin boleh berdikari dari segi sahsiah diri.
tapi failed dari segi mentality.(pemikiran)
disiplin memang terbaik.tapi selalunya pemikiran xsematang orang-orang yang terdedah dengan dunia luar.
nie kelebihan,serta kekurangan.
xsemua yang baik itu perfect,kadangkala cacat itu wujud juga walau sekelumit.
sekarang baru rasa susahnya.
kenapa saya xasah dari dulu lagi.
asyek makan suap ja.
tu sebab jadi macam nie.
bila family letak sepenuhnya tanggungjawab atas diri sendiri
baru dapat rasa yang sangat susah nak pikul
walaupun tanggungjawab tu hanya buat keputusan sendiri.
saya failed lagi.dan lagi.
saya xberani tanggung risiko.
seronok tengok orang yang senang hati buat keputusan.
xpayah susah-susah besarkan perkara yang kecil.
sebab tue saya time kena buat forum dalam kelas dapat tajuk 'arranged marriage' saya prefer advantages.
sebab family first.sebab saya first.
sekarang hanya doa yang mampu saya harapkan.
saya betol2 mengaku saya sebenarnya tiada keyakinan.
saya xyakin dengan keputusan saya.
ini apa yang tengah bergolak dalam jiwa saya.
saya pening sekrang.



1 comment:

  1. art ko pk benda yg bek untuk kua...kalau bnda yg kau rase xsesuai ngan jiwa kau,,kau biarkan..ak pom da merelakan kau pergi....sebab ak pk ak xleh halang cita2 kwn ak....i love u art......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter