Tuesday, April 12, 2011

Ya Allah,berdosakah aku?



Assalamualaikum.
hehe,okay!maaf yer kalau entri kali agak feelings,this is because i tengah feelings sekarang!so,sesiapa yang terbaca entri feeling nie,please sabar ea!sebab saya pon tengah menyabarkan diri yang agak "panas" sekarang..hehe


tp walaupun dalam keadaan yang agak"panas"sekarang,saya tetap senyum ok!sebab senyum tue orang cakap leh hilangkan kegusaran di hati!INSYAALLAH :D


hmm,ain sabarla hati!tiba-tiba jaa teringat satu potongan ayat al-quran nie,

 "Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amat berat kecuali bagi orang-orang yang khusyuk." (Surah al-Baqarah: 45)


inysaALLAH..






actually,i did not want to story the story(ayat apa nie)haha,bantai jaa..tp,disebabkan dah xtaw nak merapu kat mana,dan tempat paling sesuai nak pukul orang,dalam blog la kot!hua2..pukul guna jari!dushh..
pendek kata!tiba-tiba rasa sakit hati kat someone,urhggh!actually this is lapok story la katakan..tp bila kita ungkit balik!hati yang berbekas tue mestila terasa right?
so,apa yang saya nak critakan sebenarnya nie pasal sahabat!
pernah dengar x,orang cakap!


jangan kita terlalu menyayangi seseorang,kelak kita akan membencinya,manakala jangan kita terlalu membenci seseorang nescaya satu hari nanti kita sangat menyayanginya!


satu lagi,berkawan biar seribu,berkasih biar satu.


pernah x korang meniggalkan orang-orang yang korang sayang untuk kepentingan diri korang?hmm,rasanya orang yang cen gini kurang berfikir!means=kawan korang tinggal korang sebab pak we dia!dia sanggup puts kawan gn korang sebab seorang lelaki!pernah rasa?
hmm,mesti ada yang pernah kn?kalau xda xpe..tp pelik kn..pentingkah teman lelaki dari seorang sahabat sejati?bagi korangla,sapa lebih penting?kekasih or kawan?
bagi saya, kawan is very important right?bukan apa,pak we?kekal ke korang dengan pk we korang sampai ke jinjing perkahwinan?
hmm,InsyaAllah kalau hubungan korang tue diredhai Allah,tp kalau sebaliknya bila korang ditinggalakan kekasih hati..siapa yang korang nak cari?siapa yang korang sayang?kekasih dah lari..mestila korang baik balik gn kengkawan kn?oooo,bila ada masalah cari kawan,bila xda masalah tinggalkan kawan!
yes!this is what i feel now,seorang kawan sanggup putuskan hubungan persahabatan sebab nak bersama kekasih hati!it's okeyla,kalau kekasih korang tue betol2 sayangkan korang.xper..boleh terima!tp,hubungan korang tue dari awal dah nampak xlama!tp,biarla kan,saya xnak masok campur hal peribadi orang.xper biarla korang wat decision yang terbaik1
and,kepada si lelaki(yg saya nak tjukan khas)
dengar sini baik2,
kalau awak betul-betul sayang kawan saya!jangan kongkong dia!please la,kita masih muda remaja..sekarang bukan masa korang nak berkepit sana sini macam suami isteri.korang xda hubungan apa-apa..kapel xbawa makna apa.kelak putus jua.=,=(nie ayat beta simpan dalam hati,cuak nk serang lelaki tue,serang kt blog nie leh la)hehe
and,kepada si perempuan(yg saya nak tujukan khas)
i know u knew who r u..tp,ain malas nk cakap sebab ain taw apa yang ain nak cakap semua "awak"taw!so,ain rasa xperlula ain nak cakap lg.(ini ayat saya untuk si gadis a.k.a sahabat sejati saya dulu)


so,kesimpulannya berkawanla secara sederhana,sebab sekarang nie,ramai "kawan makan kawan"=,=
kenapa saya cakap cen gini?sebab sekarang saya tengah mengalami dilema ini!wu7
btol la kn!bila kita baik gn someone xsemestinya dia akan buat yang terbaik untuk kita,kn2?hmm,xtawla kawan 
korang camna..tp,"kisah"ini akan saya jadikan pengajaran sampai akhirat!insyaALLAH:DD


saya akan cuba lupakan kisah yang xseberapa ini.err pasal tajuk entri xda kena mengena pon sebenarnya hehe..so,life xpendek!hidup xpanjang!ngee
apa yang penting bersabarla hadapi segala ujian yang datang,sesungguhnya ada hikmah disebalik semua ini :DD


saya rasa saya xsalah,tp kalau saya yang salah!harap maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki.n buang yang keruh ambil yang jernih!xperlulah diungkit lagi benda2 xpenting macam nie..why not kita muhasabah diri kita balik kn kawan2..untuk jadi yang terbaik dalam kalangan yang terbaik.INSYAALLAHkalau kita selalu berdoa ke arah yang baik,rewardnya pon,tentu yang terbaik!huhu


so,pesanan terakhir dari saya!senyum :DDDDD


sesungguhnya senyum itu penawar duka!
toing2!


   ()___()
  ( '  _    ')
 (            )
(________)
cik thiera('',)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter