Friday, May 20, 2011

in progress!


mengapa anda perlu baca buku ini??
jawapan saya tidak lain tidak bukan sebab saya suka membaca,so xkesahla buku apa pon.yang penting buku,komik,majalah,semua saya sapu macam sapu sampah.
ok,sekarang saya tengah dalam progress mengkhatam buku ilmiah yang bertajuk `Quran Saintifik Meneroka Kecemerlangan Quran Daripada Teropong Sains'.
sangat2 terharu dan kredit  kepada penulis aktivis yang sangat cemerlang dimata saya dan saya harap dimata anda juga,Dr.Danial Zainal Abidin.

Apabila saya membaca buku-buku yang merangsang fikiran,saya bertanya tiga soalan penting:

1) Bagaimanakah ia menambah ilmu saya sehingga saya dapat menyampaikannya kepada orang lain?

2) Bagaimanakah ia dapat mengukuhkan iman saya sehingga saya berupaya mengenal Allah?

3) Bagaimanakah ia mengendalikan isu-isu sensitif secara matang sehingga saya dapat memanfaatkannya?

sesungguhnya buku ini telah menjawab ketiga-tiga soalan saya dengan baik. Ia adalah buku yang mampu mengupas isi sains dan keagamaan dengan cara yang mempesona dan meyakinkan.Ia wajib dibaca oleh mereka yang kritikal dan mencari kebenaran.Pembaca juga patut mengkritik mana-mana bahagiannya yang lemah.

dari,Prof. Mohamed Hatta Shaharom.

ok,saya letak petikan kata-kata dari satu page dalam buku nie sebab pada mulanya saya fikir orang selalu letak nama orang berhormat untuk persuated pembaca untuk membaca buku nie,
tp ternyata fikiran saya itu telah dikaburi oleh syaitan.
bukan sebab dia meletakkan nama berhormat untuk tarik pembaca,tp memang isi kandungan dalam buku ini memuaskan.kalau ada 10 bintang saya bagi 10 cukup!
memang seronok.cubalah baca.
belum cuba belum tahu!

pesanan saya kepada anda yang kacak dan cantik jer: kalau nak cuba dekatkan diri dengan buku-buku ilmiah,try this book first!korang akan addict nk baca lagi buku-buku ilmiah yang lain.InsyaAllah.

sahut cabaran: bangsa membaca bangsa berjaya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter